Kantareller på G
Idag var jag ute i svampskogen och tittade efter kantareller. Och tänk, jag hittade ett antal. Tyvärr var de ännu så små, så jag plockade inga. Men med rätt väder så är de snart plockbara :)
Skrämde en älgko på flykt i skogen, men blev nog egentligen mest rädd själv.
Gillar att gå i skogen och plocka kantareller ,men har inte varit ute ännu ,hoppas det kommmer att finnas mycket i år ,
kantareller på varm macka är ju sååå gött
Än så länge har jag inte hittat några svampar, men snart så kanske
Vi hittade 3 liter kantareller idag i en hage :P
Hittade en del svamp under hundpromenaden…plockade i en bajspåse och den blev halvt full…lycka när man fick svampstuvning på mackan ikväll 
~mikkan
Hur skall det vara ,se ut vilken skog ?? är det för att man ska hitta kantareller ?? jag vet inte riktigt vad det ska va flr skog ,vad ska jag leta någonstans ??=))))
Tack på förhand =)))
Mvh malin
snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
Är inte sommarkantareller lättast att hitta just i häst & kohagar?
MvH Tsunamis
Vägkanterna var alldeles gulprickiga av småkantareller idag. Tror någon hade varit där före mig, men de hade inte lika bra svampradar som jag så några större hittade jag på lite mer undangömda ställen.
Mums!
Igår blev dom första kantarellerna plockade, många var för små och fick stå kvar men en hel del var tillräckligt stora för att få åka med hem! :)
Gott om Kantareller i skogen plockat två korgar som rymmer 15 L så här långt.
Jag gick och gick och gick. Och så gick jag lite till. Och åt blåbär, det hittade jag mängder! När jag tröttnat på att gå och bestämt mig för att gå hem, DÅ hittade jag några kantareller :P Ska steka dem snart och bara njuta!
Nästa gång ska jag testa hagarna här om de nu är bra för kantareller. Kanske inte så många som vågar sig in där heller.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Nu finns det gott om kantareller i skogarna. Bara att gå ut och förse sig av läckerheterna!

Vi har varit ute en del och plockat. Det mesta här går nog i o för sig ner i frysen, men jag ger bort ganska mycket, det är så roligt att ta med sig kantareller till folk när man är bortbjuden. Här finns så mycket så frysen blir full och lite till, då blir det lätt att man äter dem för ofta och ledsnar. Roligare att ta med sig istället för en blomma, och äta dem lite mera sällan under vintern.
Jag har kikat efter KarlJohan men har inte sett en enda i år. Undrar varför? För visst brukar de vara ganska tidiga. ?
Samma här. Karljohansvamparna e som bortblåsta för mig i år. Hittar inte en enda. Däremot hittar jag massa gult guld så man får ju inte klaga:P

Har plockat massor med svart trumpetsvamp och sett att det finns ännu mer av rödgul trumpetsvamp. I morgon blir det en tur till skogen igen. Dessa båda sorter är så bra att torka.

Fast nu senaste veckan har karljohan bara ploppat upp från ingenstans. Stora rejäla och överallt är dom. De första trattisarna på de vanliga ställena har dykt upp, inte plockbara än. Gula kantareller överallt. Jag tar inte in allt jag ser, sparar lite till skogens väsen i år. Tänker inte heller plocka en enda taggsvamp, övriga familjen protesterar - de gillar den inte. =)
#17 Va!? Jag som skulle bli överlycklig om jag kunde hitta lite taggsvamp.

Å om du bodde i närheten kunde du fått några hinkar. Var ungefär bor du?