Älgjakten
Idag har älgjakten börjat. Vågar ni gå ut i skogen då?
Om man går ut i skogen så bör man iallafall ha starka och klara färger på sina kläder, såsom RÖD, GUL och neonfärger och gärna prata högt :)
Jag går nog bara upp i närmsta skogen, där dom inte jagar.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, jag och Kenneth var i går uppe vid Vargheden alldeles intill motionsspåret och plockade två korgar trattisar.
Varför har inte Kolsvaborna plockat där?
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Det verkar som att människor inte plockar på vissa ställen för att dom tror att alla andra redan har varit där?
Jag hittade lite gula kantareller igår. Vissa rätt så blöta med ok ändå.
Dom jagar bara vardagar eller hur? På helgern ska man väl kunna gå ut utan risk.
Ska kolla upp. Återkommer
Dom jagar hela veckorna. Dom flesta tar ledigt första veckan på jakten, sen är dom ute helger efter det. Dom som inte jobbar är väl ute hela veckorna skulle jag tro :p
Lite sent svar men till nästa år så kontakta jaktledare el ngn som jagar inom det viltvårdsområdet. Länstyrelsen vet vilka VVO:n som finns var men sedan får du själv leka detektiv o ta reda på ngn som jagar där.
Själv har jag sådan tur att 1) Guben min jagar älg så där har jag koll på när det jagas, 2) "mitt" svampställe nr 1 ligger precis på gränsen mellan 2 områden o där jagar de inte gärna…av rädsla att skrämma in viltet på "fel" område! 
Men väl synliga kläder är alltid bra att ha, om inte för jakt så kan man ju ramla o göra illa sig o då är det lättare att bli hittad!
Hur länge håller jakten på?
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
Det är lite olika beroende på var i Sverige man bor, iaf gällande starten, vad jag vet. Gå in på länstyrelsens hemsida, http://www.lst.se/lst/sv/amnen/Jakt/ o kolla in vad som gäller där du bor.
Här får de iaf jaga kalv fram till sista januari om jag minns rätt…men det brukar inte vara aktuellt för ingen orkar jaga i djupsnön.
Tack för länken! :)
Älgjakten i västmanland borde vara slut nu?