Skryt
hihi 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ut å plpcka för 17.
Härlig bild.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Jösses vad fina!

Kul bild!
mina är aldrig så stora! grattis till fyndet
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Kunde du äta dom? Var dom väldigt angripna?
De var lite angripna av sniglar men såg fräscha ut. Jag släppte iväg dem till en ivrig svampplockare som ville bjuda svärmor på fjällskivling - hon hade 5-6 st redan och var tacksam för tillskottet. Jag gillar att fotografera naturen men är mer tveksam till att äta upp den.
lev varsmt
janne
Å vilken underbar bild!
Den passar också fint i många fotoforum, exempelvis Foto.iFokus och xponerat.se. Ähum om du inte kan tänka dig att äta av vad naturen bjuder, vad äter du då?

/Désirée
Tack för komplimangen. jag brukade tillbringa förmiddagarna i skogen tillsammans med uppåt tio hundar (med mattar och hussar). Det har blivit några hundra bilder som jag kan leka med under tiden som jag väntar på en ny höftled.
Det är en väl dold hemlighet vad vår släkt (sedan 50 generationer) äter för att undvika naturens egna produkter - jag tyvärr inte avslöja hur vi bär oss åt men det fungerar fint (bortsett från höftproblem).
Det finns mycket i skogen som man inte ser varje dag, bifogar bild på något mindre vanligt.
janne
Janne frånsett att jag naturligtvis kräver att du delger oss din släkts tips, så vill jag ju också ha reda på hur du gjorde din fantastiska bild.
/Désirée

#10 =)
Jättefin

Ja det är en kul PS bild.
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Det är inte en PS-bild utan en PSP -bild :), en blandning av vår labrador och skogens snyggaste stubbe. Den är gjord med hjälp av lagerfunktionen i PSP och inte så jobbig att framställa. Den används när vi berättar sagor för barnbarnen,deras fantasi är jättehärlig att ta del av.
janne

Fnöskapor finns utanför Kolsva Västnanland. Där finna åxå Småknytterna, men nu ligger de i ide i sina små hålor.
De är små bohålorna är bara 1cm.
Tina Nordberg Medarbetare Fågelskådning
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Lite långt borta men kanske till hösten. Kanske man kan odla upp dem om man har lämplig jord och lite sporer??? Vi har ju släktingarna till Småknytterna här, vi kallar dem Prokofyter jag skall skicka en bild när snön har försvunnit - om den nu gör det…
Bifogar bild på den lilla bruna svampväktaren, börjar att bli lite ovanlig nu faktiskt.
Jag skall snart försöka med fyrfotapromenaden (dubbade kryckor) i skogen och leta trädsvampar, kanske det kan bli några bilder.
lev varsamt
janne