Svamp iFokus

Svamp

Etikett03-svamprapporter
Läst 3629 ggr
[marion69]
0

Svamplycka

Oj, idag har vi plockat sammanlagt cirka 30 liter svamp. Mest trattisar, sedan en massa gula, stolt fjällskivling och även svart trumpetsvamp.

Så jag känner mig jättenöjd. Vi lämnade skogen med en hela massa trattisar kvar.

[marion69]
0

och taggsvamp

Bergspuman
0

Åh herregud.

Påminner mig om förra hösten då jag och särbon vid två tillfällen kom hem med ungefär 40 liter trattkantareller.

Alla golv i min lgh var täckta med svamp på tork!

janehellen80
0

Om man ändå kom hem med så mycket… kanske nästa år :)

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

SannaHolmgren
0

Jag och de två minsta tjejerna var ute i två timmar i eftermiddag på det närmaste skogsskiftet, och skulle plocka litegrann till mina föräldrar som kommer på besök i morgon. Litegrann blev en 10litershink proppfull med mest gulingar, några få taggsvampar och 3-4 liter trattkantareller.  Så roligt att kunna ge bort så mycket!! Pappa kommer bli överlycklig.

Bettan1975
0

Öhhh……här finns massor av taggsvamp men de bukar jag inte ens titta åt……ser dem mer som "ogräs" Sorry, men jag är inte så svampkunnig, plockar bara kantareller i alla former.

Trattar i massor i år igen, men kanske inte precis lika mycket. Plockade fulla självscanningskassar förra året, jag visste till slut inte om jag var i svamphimlen elr helvetet….kunde inte sluta plocka men behövde inte ha mer heller.

Ska ut imorgon med särbo, kompis och våra barn, ska bli roligt att se hur mkt vi kan få ihop…..förra helgen fanns massor men många var alldeles för små för att plocka.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

MaMaMade
0

Sitter här o *våndas*! Har bara fått ihop till ca 1 l torkade trattisar…Gråter

Å andra sidan drunkar jag i älgkött idag. Har putsat o packat in ca 40 kg i frysarna…o bitarna från kalven är kvar men nu måste jag ta en paus! Blir ryggbiff med (köpta) kantarellsås på måndag!

Bettan1975
0

Har plockat massor av trattar idag, barn och särbo fick släpa mig och kompisen från skogen till slut för vi kunde inte sluta plockaSkrattande Nu sitter jag här med den mindre roliga rensningen…..svårt att hålla det snyggt och prydligt i skogen när man har barn som är med och plockar.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

[Croneld]
0

Det är ett bra svampår i år. Jag plockar två stora korgar per tillfälle och jag går ut både morgon och kväll på helgerna, just nu är fynden kantareller, gul röd trumpetsvamp och även svarta. Några Karl Johan , blodriskor och bleka taggsvampar får även komma ner i korgen.  Men dessa blir det en fin blandning.

Höstkantarellerna börjar bli fina även här så det blev två korgar av dessa i helgen, de ligger på tork nu.

SannaHolmgren
0

Gudars skymning vad mycket svamp det finns. Jag tror jag har de två senaste veckorna plockat 25 liter gula kantareller, 15 liter trattkantareller, en och annan eftersläntrare blodriska… bara i skogen bakom vårat, gick en kort sväng i går på 45 min och kom hem igen med 6 liter blandat.

Har gett bort över hälften, jag vill inte ha så mycket mer i min frys, hinner inte äta upp allt om jag fyller på med mera. Och jag kan inte heller tänka mig att låta svampen ruttna bort.Tungan ute

MaMaMade
0

#9 *Ångest*! Jag vill också kunna plocka svamp än…o jag vill ha lika rolig svamp som ni andra plockar! *Avis*! Skrikandes

fibro
0

Kramis  Flört

MaMaMade
0

Nästa år…*då ni*! Flört