Svamp iFokus

Svamp

Etikett03-svamprapporter
Läst 2114 ggr
janehellen80
0

Hitta massa trattisar..

Vi har ju flyttat till våran gård nu i början av året och har skog som angränsar till våra marker.. har letat efter gul kantarell men fann bara ca 20 st … men nu när jag var ute igår så tänkte jag att jag skulle ge mig ut och leta igen och då visar det sig att här växer trattkantareller i massor i skogen… det var roligt !!!

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

MaMaMade
0

Oj så roligt…för dig! Nu "måste" jag ut på en skogsprommis, trots förkylningen, frisk luft är ju nyttigt eller hur!? Skrattande

Här finns mest bara tegelsopp kvar nu. Hoppas på en nystart då vi haft varmt o gott i flera dagar nu men det skulle vara kul att kunna plocka in ngt annat än bara soppar hela tiden!

[marion69]
0

Härligt!

janehellen80
0

#1 frisk luft är alltid bra :)

MaMaMade
0

Tjoho! Hittade 1 l trattisar ikväll! Skrattande Nu är jag biten! Ett roligt sätt att få motion! Tungan ute

TinaNordberg
0

Jag brukar ta en sväng in i skogen när jag går morgonrundan.

Kan bara inte låta bli att göra en o annan avstickare. Kommer hem med fickorna fulla med svamp. Då är byxorna tunga.Skrattande

I dag på eftermiddagen skulle jag upp i skogen o hämta  minst två liter trattisar, till soppa. Pyttsan han inte hitta några trattisar innan korgen var överfull med  kantareller.Glad

När det var fullt, av med en jumper, knyta ihop ärmarna o fylla "säcken". O nu, borsta, borsta borsta.

Tina Nordberg medarbetare:

Fågelskådning i fokus

Svamp i fokus

MaMaMade
0

Jaha, så fick man bli avundsjuk igen! Flört Skrattande

janehellen80
0

låter som jag … sambon undrar alltid varför det tar så mycket längre tid för mig att stänga för hönorna tex ;)  …  är ju tvungen å kolla efter räven i skogen ;)

SannaHolmgren
0

Här börjar trattisarna bli stora och plockbara nu. Vi fyllde korgen sist vi var ute, och i eftermiddag sticker jag nog ut igen och hämtar in lite.