Svamp iFokus

Svamp

Etikett08-svamp-allmänt
Läst 2225 ggr
[marion69]
0

Svampplockarutrustning

Jag brukar alltid ha en svampkorg och 1-2 örngott (ifall man hittar mer svamp än man tänkt sig), Svampkniv med borste, svampboken.

Stövlar har jag däremot inte just nu. Måste skaffa mig ett par lite snyggare hihi, så man ser chic ut i skogen. Kanske ett par med prickar på.

Vad har du med dig?

JMax
0

Ska ut nu och jag tar med mig ett par tygpåsar, en kniv o mina fina röda stövlar!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Karmatarerskanise
0

Kniv, borste, svampbok och stövlar.

[Croneld]
0

Jag har alltid en korg, eller två med mig. Jag har en picknickvariant med flera fack, när det finns flera olika sorter att plocka. Hade tidigare en vinkorg med fyra fack, helt suveränt.

När det är riktiga svampår, tar jag med mig barnens skrinda, så man kan gå och lasta på flera korgar.

En svampkniv med en liten borste i andra änden, svampbok(senare på hösten) och några små extrapåsar i papp.

Stövlarna kommer på när det blir blött i markerna, nu har jag gympaskor bara.

Att använda gamla örngott var ett bra tips, det ska jag prova!

korseett
0

korg, plasthink med tidningspapper i botten, papperskasse- är lite olika vad som är ledigt för stunden

[Norrbysa]
0

Mina Lundhags vandringsskor.

En vacker flätad stor korg.

Svampkniv med borste.

Iphone 4 med svamp-appen.

Myggmedel.

Camel-back med vatten och lite småsaker i.

[marion69]
0

#5 Myggmedel! Bra ide.. jag glömmer jämt den hemma.

Bettan1975
0

Myggmedel, stövlar, vatten, tygpåsar att plocka i, mobilen och ett glatt humör.

Sedan har vi det allra viktigaste vapnet……min särbo…….han är som värsta kantarellhunden.

Förra årets skörd räckte till för två veckor sedan.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Åsa S
0

Sandaler ifall det går, vardagskläder + Lidls hopfällbara korgar med handtag som man kan göra klappande ljud med ifall man slår dem samman (vildsvina brukar flytta på sig ifall man gör lite ljud, brukar komma tillhands 2-3ggr per säsong då de är lite väl nära) + kniv ifall jag kommer ihåg det.

Bettan1975
0

#8 Vildsvin…hjälp, ja det har vi massor av också…….ta med geväret istället nästa gång så kan du göra vildsvinsgryta med kantareller i hihihiFlört

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

korseett
0

åh vildsvin som är så gott!

AnnL
0

Ja vildsvinsstek med kanareller i gräddsås. Tungan ute Mmmmm.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[marion69]
0

Tungan ute låter supergott. Har alltid velat smaka vildsvin, men det är ju så dyyyrt.