ogillar svamp
Jag måste bara erkänna att jag verkligen ogillar svamp, den är inte rolig att äta, känns som att tugga på något gummiaktigt och smakar ofta lite konstigt.
Däremot gillar jag att plocka svamp! Det är roligt. I min familj äter alla svamp förutom min farmor. Både min mamma och mormor är som galna nu mot hösten och nästan dammsuger skogarna på svamp för att frysa in. Jag brukar hänga med och plocka, gula kantareller är nog den lättaste att hitta men taggsvamp tycker jag är roligast att både plocka och rensa men då är det ingen här som gillar att äta just den 
Med detta vill jag önska lycka till med denna sajt, jag tror att den kommer bli väldigt populär. Lycka till!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Undrar vad du åt för svamp då.. kanske trattkantarell?
Det finns svampar som inte är lika "slemmiga" efter stekning/förvällning, såsom Kremlor.
Dom är mer frasiga och går lättare sönder och förblir fnasiga efter stekning.
Ja, taggsvamp brukar det finnas gott om vissa år. Den smakar inte speciellt mycket och är då en bra svamp att bland ut med med smakrika svampar såsom kantarell, karljohan osv osv
#1 Jadu, ingen aning om vad jag ätit, antar att det är sånna här gula katareller och championer, oftast sådant som serveras här. Tycker att all svamp smakar lika illa 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se