Svamp iFokus

Svamp

Etikett07-fråga-svampexperten
Läst 25645 ggr
lisa979
21

att sälja gula kantareller

Hejsan! Jag ska sälja gula kantareller med min farmor men vet inte vad vi ska ta för pris! vi ska sälja ungefär 200 g i varje bruk vet någon vad man kan ta för en burk med 200 g eller 100 g :)

[ludden]
0

Såg ett ställe som sålde 1 kg kantareller för 50 kr i Stockholm idag.

lisa979
3

okej tack för svaret! :)

Anders 50
3

#1  Du menar väl 1 Hg ?  😃

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[ludden]
2

#3 Nix det var kg pris. 1 Hg 50 kr är väl dyrt med tanke på att det finns i närmsta skog.

[Litenklen]
3

50:- /Kg ????

Pics eller du svamlar.

Trattisar gick för typ 200-250 ifjol…

[ludden]
1

#5 En kväll på Hötorget mitt i sthlm kan jag köpa kantareller för 30 kr kg. Är inte guld vi pratar om eller ovanlig svamp utan vanlig kantareller som alla torghandlare i sthlm säljer och som finns i närmsta skog att plocka.

Anders 50
3

#6  "Finns i närmsta skog…."   Jodu.😃

Vore jag som du så skulle jag köpa upp en massa  för 30 kr/kg och sen kuta iväg till andra affärer och sälja vidare.  Tror du skulle bli rik!

[ludden]
2

#7 Och var tror du kantareller växer någonstans? Ser ingen anledning att sälja vidare, affärerna är knappast ta i mot kantareller om jag inte är en grossist eller liknande.

Anders 50
1

#8 Du kan sälja till mig, jag köper allt du kan få fram för 30 kr/kg.

Men det går hur bra som helst att sälja till affärer och matserveringar. Jag brukar sälja till hotellet här på orten.

Och så vet jag av erfarenhet att kantareller inte växer i vilken skog som helst…. 😉

[ludden]
1

#9 Plockade kantareller mitt i sthlm. Torghandlarna ger bort allt nästan på kvällarna när dom stänger i Stockholm vid Hötorget men jag har gjort samma fynd i mindre orter. Fredagar är bäst då kan man köpa mycket billigt och då inte bara kantareller utan allt dom har.

TinaNordberg
2

Såg i går kantareller för 149:-/kg i en mataffär, de såg ut att ha passerat bäst före.

Det bore börja finnas svamp i skogarna snart där det har regnat sista tiden.

Tina Nordberg medarbetare:

Fågelskådning i fokus

Svamp i fokus

[Juel70]
2

Min far köpte gula från Ica förra veckan.. cirka 300 gram för 52:-

yvonnel
0

Det verkar inte vara någon idé att utsätta sig för att snubbla runt I skogen och kanske bli biten av fästingar och bli sjuk resten av livet så som jag har blivit för att jag älskar skogslivet. Och har plockat massa kantareller och andra fina svampar I min dag. Men nu är det slut med det, tyvärr har jag långt till Hötorget och här på Grönsakstorget har jag aldrig hört talas om någon rea värd namnet.

[ludden]
1

#13 Testa stängningstid handlarna har ingen lust att släpa hem varorna. Man får heller inte vara feg och pruta.

[Juel70]
0

13- jo tack… snubblade över en stock i svampskogen idag,😂 så det blir akuten imorgon bitti. Svullen handled och smärta. Och så hittade jag bara tre ynka kantareller 😕

Får gå köpa istället :)

Karmatarerskanise
2

Jag har då aldrig sett kantareller för 30kr kilot. Det är ju underbart pris!
Här kostar dom alltid några hundra kr kilot.