Annons:
Etikett07-fråga-svampexperten
Läst 1579 ggr
Loka03
2018-10-22 09:35

Vilka svampar är dessa?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Hej! Jo det är så att jag har en uppgift i skolan om svampar. Och jag skulle hitta svampar och inspektera de. Men jag vet inte vilka sorter jag hittade och tänkte att ni kunde hjälpa mig. Tack i förhand! :)

Are humans real?👽👽👽

Annons:
JazzBass
2018-10-22 10:10
#1

Låna en bra och tjock bok på biblioteket om svampar. Din lärare har ju knappast önskat att du ska fråga okända personer på nätet om hjälp utan att du ska ta reda på saken själv från säkrare källor. Men…  den första är en flerårig ticka av nåt slag och antagligen oätlig. Den andra påminner lite om en storvuxen kantkremla, men svårt att säga bara utgående från en bild. Kan alltså vara fel gissat… Den tredje är en sopp av nåt slag, möjligtvis örsopp, grynsopp, pepparsopp eller nån annan sort jag inte är van att plocka. (Sådana brukar jag har dålig koll på). Den fjärde är möjligtvis nån slags ticka liksom den första, och den femte har jag verkligen ingen aning om.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Loka03
2018-10-22 10:56
#2

# 1 ok tack! Bra tips, jag gillar dock böcker mer än att leta/fråga på internet. Så detta kommer jag inte att använda som källa i min uppgift. Jag tänkte bara om det var så att svamparna var ovanliga eller väldigt enkla att känna igen. Men som sagt så kommer jag naturligtvis använda riktiga och bra källor. :)

Are humans real?👽👽👽

Upp till toppen
Annons: