Annons:
Etikett16-övrigt
Läst 40083 ggr
tlover
7/23/17, 9:53 AM

App för att markera svampställen?

Finns det någon app där man kan markera var man är på en karta. Denna markering ska man kunna hitta igen senare, kunna skriva en notis till och gärna kunna kategorisera så att jag även kan märka in bra hjortronmyrar el liknande och kunna söka på bara hjortronmyrar el svamp eller vad man nu är ute och plockar den dagen.

Det skulle även vara bra att kunna ha större karta där man kan se alla markeringar (eller efter en viss kategori).

Finns något sånt?

l'm back

Annons:
unbreakable8
7/24/17, 12:42 PM
#1

Jag har för mig att man kan göra markeringar och notiser mobilens google maps..gps-funktionen där. Har inte provat själv, men tycker mig minnas att en vän till mig markerade ut platser i sin mobil

JazzBass
8/18/17, 12:49 PM
#2

Finns i appen Svampguiden. Kostar nån liten slant om jag minns rätt, men det är en jättebra app tycker jag. Själv märkte jag inte att det fanns en sån här funktion förrän säsongen var över ifjol, men jag vet till i år. 🙂 Lättare att släpa med sig telefonen i skogen (den har jag ändå alltid med förstås) än att bära på nån svampbok.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

hemul
10/22/17, 7:25 PM
#3

Fast Svampguidens app har ju helt värdelös karta, googles flygbild. Man kan ju använda vilken kartapp som helst där man har möjlighet att lägga in egna rutter, waypoints o.s.v.. T.ex. Orux.

Upp till toppen
Annons: