Annons:
Etikett18-tävlingar-och-annat-kul
Läst 4661 ggr
AmandaLindén
2015-12-11 17:00

Enkät om svampplockarjacka

Hej, mitt namn är Amanda och jag är student på textilhögskolan i Borås. Just nu läser jag en kurs inom funktionsplagg där jag har tänkt göra en jacka anpassad för svampplockaren, eller den som plockar bär eller något annat. För att undersöka vilka behov en plockare har och om dessa behov kan implementeras i en jacka har jag utformat en enkät som jag jättegärna skulle vilja ha lite svar på, klicka på länken nedan så kommer du till enkäten.

https://docs.google.com/forms/d/19MNpW_z2jivjRbYkUTQ4NCJKKQQPY08_Dy9De6xE3VI/viewform?usp=send_form

Tack så mycket!// Amanda

Annons:
JazzBass
2015-12-14 10:04
#1

Hej!

Jag svarade på enkäten. Angående sista frågan (Vilka krav ställer du på en jacka du har på dig ut i skogen?) så skulle jag säga att jag inte har så många krav direkt då jag oftast använder mig av utslitna gamla rockar jag inte längre använder till vardags. men om jag skulle köpa en rock för ändamålet så gäller följande krav:

  •  Man ska inte bli genomsvettig i den ens i solsken, utan den måste vara både sval och andas. Den får gärna tåla lite duggregn och vind, men det är absolut inte lika viktigt.  
  • På grund av älgflugor och mygg får den gärna sitta tätt runt armar och hals samt vid midjan, och gärna ha huva med band som går att spänna runt ansiktet. Den får dock inte hindra möjligheterna att vrida på huvudet för mycket. 
  • Den ska inte repas så lätt av kvistar och sånt, när man går igenom snårigare ställen i skogen.
  • Lättillgänglig plats för svampkniv, kanske nån form av integrerad knivslida eller nån annan lösning som lösning som gör att man slipper använda båda händerna).
  • Innerfickor som rymmer åtminstone en plånbok (skilt fack med dragked) och en normalstor svampbok
  • Rymliga ytterfickor för handskar, halsduk, mössa och ett par hopvikta papperspåsar för speciella fynd i skogen.
  • Några mindre dragkedsförsedda fickor med plats för t.ex. myggmedel och nycklar.
  • Pris: Gärna under tusenlappen.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

AmandaLindén
2015-12-19 11:40
#2

Tack så mycket för bra feedback jazzbazz, du tog upp många förslag som redan simmar runt uppe i huvudet.

Tant Grön
2015-12-21 21:16
#3

Gärna  starka färger så man inte blir skjuten av någon jägare 😮
Vore perfekt om den hade en huva med ett myggnät som man kunde rulla ner för ansiktet om skogs och älgflugor blev för besvärliga.

Upp till toppen
Annons: